Digitaal archiveren

Deelnemers aan de workshop digitaal archiveren zijn in staat aan de hand van de verkregen kennis hun organisatie te adviseren over de stappen die genomen dienen te worden om tot digitaal archiveren te kunnen overgaan.

in:

Omschrijving

Deelnemers aan de workshop digitaal archiveren zijn in staat aan de hand van de verkregen kennis hun organisatie te adviseren over de stappen die genomen dienen te worden om tot digitaal archiveren te kunnen overgaan.

Inhoud
In de workshop worden talrijke aspecten behandeld waarmee een organisatie te maken krijgt wanneer overwogen wordt om digitaal archiveren in te voeren.

Onderwerpen die worden behandeld zijn:
- Digitaal archiveren
- Digitale duurzaamheid
- Archief en wetgeving
- Hybride omgevingen
- Archiefbeleid
- Veilig en toegankelijk archief
- Mail en archiveren
- Social media en archiveren
- Architectuur / informatiesystemen
- Microsoft SharePoint
- Office360

Modules voor de beoefenaars:
- Oriëntatie
- Record creatie
- Classificatie
- Meta data
- Bewaring en dispositie
- Preservatie

Modules voor de bestuurders:
- Business analyse
- Strategie
- Governance
- Ontwerp
- Implementatie
- Recordmanagementprogramma

Werkwijze
De stappen waarmee een organisatie die overgaat naar digitaal archiveren te maken krijgt worden chronologisch behandeld. Theoretische informatie en het uitwerken van praktijkcases wisselen elkaar af. Deelnemers ontvangen een hand-out van de theoretische informatie.

Doelgroep
De workshop is voor iedereen die vanuit een organisatie betrokken is de transitie van fysieke naar digitale archivering. Omdat digitaal archiveren ook digitaal (samen)werken betekent is de workshop ook zeer geschikt voor medewerkers die betrokken zijn bij de invoering van 'Het Nieuwe Werken' binnen hun organisaties.

Toelatingseisen
Geen specifieke vooropleiding vereist. Kennis van de organisatie van een kantoor is gewenst.

Cursusduur
De cursus omvat één cursusdag van 9.30 tot 16.30 uur 

Kosten
Het lesgeld bedraagt € 425,- exclusief 21 procent btw, inclusief lesmateriaal. Lunch en consumpties zijn tijdens de cursusdag inbegrepen (in combinatie met deelname aan de Basiscursus Inrichtingskunde geldt een gereduceerd tarief).

Data
Deze cursus wordt zowel voor beoefenaars als voor bestuurders tweemaal per studiejaar ingepland (in het najaar en in het voorjaar).
Eerstvolgende datum: in overleg

In overleg kan een incompany training over dit onderwerp op vrijwel elke gewenste datum worden gegeven.

Locatie: Almere

Docent
René Kimmijzer, Records Manager Kadaster, Docent Archivering (digitaal)

Online inschrijven

Docent

Niels

Head In Nichola's Sports Academy

Inschrijven nieuwsbrief

U wordt regelmatig op de hoogte gebracht van de nieuwste ontwikkelingen rond dit kennisplatform.